Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/vdgb.dk/public_html/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot start session when headers already sent in /var/www/vdgb.dk/public_html/wp-content/themes/vdgb/functions.php on line 1084
Afspilningskvalitet og buffering – VDGB

Afspilningskvalitet og buffering

Videoer kan ses i en række forskellige kvaliteter, lige fra 360p til 1080p.
I “Auto” -tilstanden skifter afspilleren mellem alle tilgængelige kvaliteter for at imødekomme ændringer i seerens internet, behandlingshastighed og afspillerens størrelse.

Kvaliteten af ​​din afspilningsoplevelse er i høj grad afhængig af, hvordan din inernet forbindelse er, og hvor godt din computer kan behandle data.
Husk, at din samlede internethastighed kan variere afhængigt af mange faktorer, herunder men ikke begrænset til: tidspunkt på dagen, andre enheder / brugere, der bruger din forbindelse og styrken af ​​signalet fra din internetudbyder.

Nedenstående tabel viser de minimale hastigheder, der kræves for god afspilningskvalitet:

Kvalitet   Nødvendig minimum båndbredde
360p       1 Mbps
720p       4 Mbps
1080p    6 Mbps

Når en video afspilles i lavere end forventet kvalitet, er det sandsynligt, fordi din internethastighed (båndbredde) eller computerens hastighed ikke kan understøtte afspilning af højere kvalitet.

Du kan manuelt vælge en bestemt kvalitet ved at vælge tandhjuls ikonet i nederste højre hjørne af afspilleren. (Dette kan resultere i hyppig buffering, hvis båndbredden ikke opfylder det krævede minimum beskrevet ovenfor.)

Online hastighedsprøver
Hastighedsprøver kan give dig en generel test af downloadhastighederne, du modtager fra din internetudbyder, men det er vigtigt at bemærke, at de servere, der anvendes i hastighedsprøven, er forskellige fra dem, der anvendes af andre tjenester.
Dette skyldes, at hastighedsprøver er designet til at snakke med den nærmeste server for din placering,

HTML5-tests som https://testmy.net/download giver et generelt skøn over den hastigheder, du modtager fra din internetudbyder. Hvis du forventer højere båndbredde end det, der rapporteres, anbefaler vi, at du kontakter din internetudbyder for at få flere oplysninger.

Hyppig buffering under afspilning
Hyppig buffering kan forekomme, når din internetbåndbredde ikke understøtter afspilning af den valgte videokvalitet. Prøv at skifte til “Auto” i kvalitetsmenuen (standard), hvis tilgængelig. Hvis “Auto” ikke er tilgængelig, skift til en af ​​de lavere kvalitetsindstillinger. Hvis din video stadig ikke starter, skal du kontrollere din estimerede båndbredde her .

Manglende billeder under afspilning
Manglende billeder kan forekomme, hvis din enheds behandling ikke er i stand til at følge med de videodata, der overføres. Hvis dit system ikke kan behandle en højere videokvalitet, kan video billeder springes over, hvilket kan medføre, at lyden også bliver ude af synkronisering. Dette har tendens til at ske, når flere programmer kører under visning af video. Prøv at lukke ubrugte applikationer eller browser faner og / eller opdatere din browser og grafikkort.

Forsæt indkøb